Svenskt Modellflyg



                

Bläddrar i: / Tips på dekaler för utskrift?
2012-10-23 20:08:55
Tips på dekaler för utskrift?    
Mattsson
Skicka mail
Någon som har tips på var man kan finna dekaler som man kan skriva ut. Skulle behöva till en Messerschmitt Bf 109 som jag håller på att bygga.

Mvh Mattsson

2012-10-23 20:24:29
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
jaka
Skicka mail
Hej!
Dekaler att skriva ut???
Beställa vattendekaler eller vinyl? Eller vad menar du?

2012-10-23 21:34:02
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
Mattsson
Skicka mail
Hej Jaka,
Det är bara en enklare modell så jag tänkte bara skriva ut dom på vanligt papper och limma på modellen.

2012-10-23 22:00:07
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
Mr J
Skicka mail
Jag har använt laservarianten av dessa, funkar fint men är inte bränsletåliga.

Print Promotion

/\/\vh // /\/\r J.

2012-10-24 09:42:32
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
PerN
info@nilssondrones.se
Vill du ha riktiga dekaler printade på bra vinyl ska du kontakta Magnus Östling här på forumet. Han har maskinerna och inte minst kunnandet som behövs.

Jag anlitar Magnus till allt sånt jag behöver till firman.

Mvh Per Nilsson  Nilsson Composite Sweden


Ordförande Vo Bredd i SMFF

Ordförande i styrelsen för UAS Sweden

Flyger mest UAS både multirotor och flygplan
Medlen i Aerospace Cluster Sweden.

2012-10-24 09:44:48
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
StefanR
Skicka mail
 
Citat från: Mattsson
Någon som har tips på var man kan finna dekaler som man kan skriva ut. Skulle behöva till en Messerschmitt Bf 109 som jag håller på att bygga.


Jag är inte säker på att jag tolkar frågan rätt, men om det är bilder på märkningar m.m. du vill ha så finns det på http://www.hippocketaeronautics.com i deras ritningsarkiv. Sajten kräver registrering för att du ska komma åt ritningarna, men jag har varken fått reklam eller spam därifrån (hittills), så det verkar vara ganska ofarligt att registrera sig.

/Stefan

2012-10-24 10:53:03
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
magnusEl
Skicka mail
Hittade denna på RC-Groups:http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=359029&page=23&highlight=bf+109#post7439927

..och dessa på WarbirdKits: http://www.warbirdkits.com/Markings/Bf109_Markings_Ostermann.pdf

http://www.warbirdkits.com/Markings/Bf109_Markings_Marseille.pdf

http://www.warbirdkits.com/Markings/Bf109_Markings_Finland_MT422.pdf


*** Redigerat av magnusEl klockan 2012-10-24 10:54:07 ***
^^^^^^^^^^^^^^^^

//Magnus.

2012-10-24 15:51:53
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
Mattsson
Skicka mail
Stort tack för alla svar!

Stefan, du hade helt rätt det var bilder på märkena jag avsåg.
Både din länk och Magnus WarbirdKits länkar var precis vad jag var behövde.

Det är ett lågbudget bygge av balsa och depron så jag tänkte att det får duga med pappersutskrifter av dekalerna.

Mvh Mattsson

2012-10-26 19:31:16
RE: Tips på dekaler för utskrift?    
dymlingen
Skicka mail
Det var ett bra dekalark i länken ovan. Jag kommer använda korsen till min Focke Wulf 190. Jag tänkte skriva ut med laser och sedan lacka över med vattenbaserad golvlack. (eller kanske utspätt vitlim?)

Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med hakkorsen på fenan. Symbolen är så otroligt laddad att jag funderar på att strunta i den, men å andra sidan är det ju en del av europas historia och en viktig del av det typiska utseendet på de tyska planen.