Svenskt Modellflyg



                

Bläddrar i: / Airmedia
2012-05-04 12:05:34
Airmedia    
roadside
Skicka mail
Hej!

Väntar på en order hos Airmedia sedan 11/4. Har mailat ett par ggr. utan svar.
Har han Ove airmedia som bissyssla fortafarande, så det bara är att vänta tålmodigt? Någon som vet?
Hittar inget tel.nr hemsidan.
OBS! ta inte det här som ett gnällinlägg , vill som ha mina prylar bara....
________________________________________________________________________________


2012-05-04 13:11:23
RE: Airmedia    
NumnutChriS
Skicka mail
 
Citat från: roadside
Hej!

---

Hittar inget tel.nr hemsidan.
OBS! ta inte det här som ett gnällinlägg , vill som ha mina prylar bara....


http://airmedia.se/om-oss

Till vänster ser jag både adress o tel.
/ChriS

2012-05-04 14:44:42
RE: Airmedia    
roadside
Skicka mail
 
Citat från: NumnutChriS
 
Citat från: roadside
Hej!

---

Hittar inget tel.nr hemsidan.
OBS! ta inte det här som ett gnällinlägg , vill som ha mina prylar bara....


http://airmedia.se/om-oss


Till vänster ser jag både adress o tel.


Aha tackar! Jag kollade på "Kontakta oss" , fel av mig då.

*** Redigerat av roadside klockan 2012-05-04 14:47:25 ***
*** Redigerat av roadside klockan 2012-05-04 14:48:31 ***
________________________________________________________________________________


2012-05-04 18:23:35
RE: Airmedia    
bogieboy
Skicka mail
Jag tycker att Airmedia är riktigt bra. Men jag har också upplevt att hans mailkontakt kan vara lite si och så emellanåt (kan tänka mig att han får ganska mycket mail). Men han levererar alltid!
*** Redigerat av bogieboy klockan 2012-05-04 18:24:28 ***
--------------------------------------------------------------------------------

http://mickeshobby.blogspot.com/

2012-05-04 19:15:42
RE: Airmedia    
flightace
Skicka mail

Moderator
helt opartiskt måste jag säga att av dom 5 beställningarna jag gjort(ca 5-6 år sen nu) har en kommit fram,,och dom servona jag beställde kom som lovat,,men ett par av dom va trasiga,,skulle få nya drev,,och dom har inte kommit än,,
nu vill jag inte verka negativ eller så..som ove sa själv råkade jag hamna mellan stolarna,,,frågan e hur många stolar han har,,


.


                         !!!!*******Grönsaksflygplansmästare*******!!!!


om jag fick välja mellan att ha varit och ska bli skulle jag välja ska bli.
har varit har jag redan vart!!!

2012-05-04 22:49:14
RE: Airmedia    
Mickelappen
Skicka mail
Hej på er flygare:) Måste säga en sak iaf,ni är förbannat snälla i era texter! Jag själv tycker inte att det är fel att tala om felen,när dom inte hörsammas. Detta är ett bra forum för att uttrycka sig i om företag som inte ser till att kolla upp sina mail etc. Jag vet av erfarenhet att de flesta som säljer via internet idag kollar dessa sidor oxå. Mao så är det en väckarklocka,för de flesta iaf. Men att ignorera en kund är farligt,jag vet att vi har diskuterat detta tidigare,men fortfarande så är det vi som kund som har rätt i de flesta fall. Alltså när det gäller att få svar på frågor iaf;)Varför man vägrar att svara på frågorna ang leveranstider,fel på produkter etc fattar jag inte! Inte faan  gynnar de dom iaf,detta måste bara vara ett sätt att fly undan sitt ansvar,eller?

När man beställer en vara,så förutsätter man att få den,eller?När man får en annan vara,som inte har samma specifikationer,och dessutom är billigare! Men får ändå betala ett högre pris,då börjar man faan att fundera:) Som  sagt,är det på detta sätt man skall sköta ett företag? Då måste jag iaf bestämma mig om jag skall handla nått mer:)
Ps: fick ett telefonsamtal av ett företag idag,som frågade mig om jag kunde använda mig av andra produkter istället för de jag beställt,detta då pga att en sak var restat. Faan vad glad jag blir! Det är detta som gör ett företag! Att hitta lösningar istället för problemen,de ä de  rätta de;)
*** Redigerat av Mickelappen klockan 2012-05-04 23:35:38 ***
Mvh Micke

2012-05-05 07:51:15
RE: Airmedia    
roadside
Skicka mail
 
Citat från: Mickelappen
Hej på er flygare:) Måste säga en sak iaf,ni är förbannat snälla i era texter! Jag själv tycker inte att det är fel att tala om felen,när dom inte hörsammas. Detta är ett bra forum för att uttrycka sig i om företag som inte ser till att kolla upp sina mail etc. Jag vet av erfarenhet att de flesta som säljer via internet idag kollar dessa sidor oxå. Mao så är det en väckarklocka,för de flesta iaf. Men att ignorera en kund är farligt,jag vet att vi har diskuterat detta tidigare,men fortfarande så är det vi som kund som har rätt i de flesta fall. Alltså när det gäller att få svar på frågor iaf;)Varför man vägrar att svara på frågorna ang leveranstider,fel på produkter etc fattar jag inte! Inte faan  gynnar de dom iaf,detta måste bara vara ett sätt att fly undan sitt ansvar,eller?

När man beställer en vara,så förutsätter man att få den,eller?När man får en annan vara,som inte har samma specifikationer,och dessutom är billigare! Men får ändå betala ett högre pris,då börjar man faan att fundera:) Som  sagt,är det på detta sätt man skall sköta ett företag? Då måste jag iaf bestämma mig om jag skall handla nått mer:)
Ps: fick ett telefonsamtal av ett företag idag,som frågade mig om jag kunde använda mig av andra produkter istället för de jag beställt,detta då pga att en sak var restat. Faan vad glad jag blir! Det är detta som gör ett företag! Att hitta lösningar istället för problemen,de ä de  rätta de;)


Jag var medvetet försiktig i mitt inlägg då jag tycker såna här frågor oftast upplevs som just "gnäll". "Ja men ring då" "Handlarna får ju 100-tals mail,inte så lätt att svara" mfl. svar. Jag tycker att  mail är lika viktiga att hålla reda på, eller kanske tom viktigare då många inte har tid att ringa dagtid. Sköter man inte mailen så kan man ju lika gärna ta bort den.
Skräckexempel under åren tycker jag har varit hab.
Btw: Inget svar på telefonen, ska prova igen till veckan.
Men det är rätt lugnt ändå, kom snö idag, blir en kojdag idag.

*** Redigerat av roadside klockan 2012-05-05 07:51:37 ***
*** Redigerat av roadside klockan 2012-05-05 07:55:10 ***
*** Redigerat av roadside klockan 2012-05-05 07:56:03 ***
________________________________________________________________________________


2012-05-05 10:31:40
RE: Airmedia    
Mickelappen
Skicka mail
Eller en byggdag;)
Mvh Micke

2012-05-05 18:23:12
RE: Airmedia    
Ove
Skicka mail
Jaja, man är mer förvirrad än vanligt vissa perioder...

Jag har helt enkelt glömt bort och tappat bort din order "roadside". Dock kan jag bättra mig och få iväg det du beställt och redan betalt på måndag.
Det är tyvärr värre med "flightace" där jag jag inte hittar någon som helst anteckning, e-mejl eller brev på vad vi kommit överens om. Jag söker igenom alla mina e-mejlmappar både på ditt förnamn och efternamn utan träff. Har vi kommit överens på telefon har jag - som vanligt - tappat bort papperslappen jag skrev upp det hela på. Så sänd mig ett mejl, så ordnar sig nog allt till det bästa.

Mvh
Ove

2012-05-05 19:01:04
RE: Airmedia    
Daggen14
Skicka mail
För mig har Airmedia fungerat bra.

Det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta.

Daggen

2012-05-06 02:00:53
RE: Airmedia    
Mickelappen
Skicka mail
Du Ove! Jag kan tänka mig att allt kommer att bli  bra,men tänk bara tanken ,att detta va du själv;)
Ps: Det är faktiskt mänskligt att fela;)
Tack Daggen:)
Mvh Micke